دانشنامه دفاع مقدس گیلان یک دایره المعارف غیر قابل تحریف باشد
کد خبر: 3911558
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

دانشنامه دفاع مقدس گیلان یک دایره المعارف غیر قابل تحریف باشد

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس را یکی از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: دانشنامه دفاع مقدس را دایره المعارف هشت سال جنگ تحمیلی دانست که باید غیر قابل تحریف باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 30 تیرماه در جلسه هماهنگی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان که با محوریت نقش بنیاد شهید در دوران دفاع مقدس برگزار شد، رشادت ها و شجاعت ها و فداکاری ها و حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و نوجوان غیر قابل درک دانست و اظهار کرد: باید خاطرات و آثار و اسناد مربوط به آن دوران را جمع آوری و به جامعه معرفی کنیم.

وی فراگیری را یکی از مهمترین ویژگی های دفاع مقدس دانست و افزود: دفاع از کشور و نظام و مردم در دوران دفاع مقدس فقط متعلق به ارتش و سپاه و بسیج نبود و مرد و زن و جوان و پیر و کشاورز و کارگر و کارمند و فرهنگی و روحانی و بازاری و همه گروه ها و اقشار و سازمان ها و نهادها در خلق این حماسه نقش داشتند و نسبت به دفاع از تمامیت ارضی و اعتقادی ایران احساس مسئولیت می کردند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس تحت ولایت امام خمینی(ره) به پرافتخارترین مقطع تاریخی ایران تبدیل شده است، تصریح کرد: بزرگترین و مهمترین ماموریت امروز ما حفاظت و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به آیندگان است.

پاکاری، با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلابی مبنی بر اینکه فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: آیندگان باید قضاوت درست و دقیقی نسبت به حماسه سازان دفاع مقدس داشته باشند و لذا تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی دانشنامه دفاع مقدس را دایره المعارف هشت سال جنگ تحمیلی دانست که باید غیر قابل تحریف باشد و عنوان کرد: این دانشنامه در صورت تدوین به محل رجوع محققان و پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت تبدیل خواهد شد. با توجه به افزایش میانگین سنی یادگاران دوران دفاع مقدس همچون والدین و همسران شهدا و جانبازان و ایثارگران، فرصت برای مستندسازی آثار و اسناد دفاع مقدس بسیار مغتنم است.

این مقام مسئول، با اشاره به درایت و دوراندیشی حضرت امام(ره) در تاسیس بنیاد شهید قبل از آغاز جنگ، اضافه کرد: اسناد و مدارک و نامه ها و دست نوشته ها و عکس های مربوط به رزمندگان به صورت پراکنده در بنیاد شهید وجود دارد لذا باید براساس برنامه ریزی و هماهنگی با حوزه های مختلف به نقش تخصصی بنیاد در دوران دفاع مقدس بپردازیم و آیندگان به وظیفه خطیر بنیاد در پیشبرد آرمان های انقلاب پی ببرند.

انتهای پیام
captcha